Bedrijven uit de bouwsector kunnen heel veel dingen.
Hard werken, doorpoten, in de handen spugen en doorgaan.
Met als resultaat: mooie gebouwen. Of onderdelen daarvan. Prachtige inrichtingen, ook.
Bouwers zijn doeners.
Wat ze niet zo goed kunnen? Het verhaal over dat harde werken vertellen.
Erover praten gaat vaak nog wel, maar schrijven? Op papier of scherm?
Dat is een heel ander een verhaal. Terwijl het oh zo belangrijk is.
Bouwen aan uw verhalen
Of het nu om een verkoopbrief gaat of om een blogartikel of een webtekst: uiteindelijk zijn het allemaal onderdelen van uw verhaal. Het verhaal van uw bedrijf, over uw projecten en producten.
Ik schrijf dat verhaal graag, of zorg dat de tekst die u al schreef beter wordt door die te herschrijven.
Voor als u het niet weet: door uw succesverhalen te delen op uw website of sociale media genereert u aandacht voor uw kwaliteiten. Als u ze ook nog af en toe afblust met een goede blunder of een project dat haperde, toont u zich ook nog eens menselijk.
Dat het belangrijk is om uw verhaal te vertellen, is u al wel bekend. Anders was u niet op de site van een tekstschrijver gaan kijken, nietwaar?
Aan mij de taak om u te overtuigen voor mij te kiezen.
Voor als u het niet weet: door uw succesverhalen te delen op uw website of sociale media genereert u aandacht voor uw kwaliteiten. Als u ze ook nog af en toe afblust met een goede blunder of een project dat haperde, toont u zich ook nog eens menselijk.
Voor het schrijven van pakkende, fijn-leesbare én converterende (dat is een moeilijk woord voor ‘scorende’) teksten zet u mij aan het werk.
Zo kunt u zich concentreren op uw werk: mooie gebouwen ontwerpen en bouwen. Of ze mooi inrichten. Want bij de bouw hoort ook het interieur. Een gebouw is niet af zonder dat het ingericht is, of het nu om een woonhuis gaat, of een kantoorpand. En de woning- en projectinrichting heeft mijn warme belangstelling.
Ik noem me met een gerust hart specialist in teksten voor de bouwsector en de inrichtingsbranche, maar ook voor teksten over infrastructuur of de civiele techniek kunt u bij mij terecht..
Door de jaren heen verzamelde ik een groot aantal opdrachtgevers uit de bouwsector, of daaraan verwante bedrijven.
Van bouwbedrijven zoals Van Wijnen en Janssen De Jong Bouw, tot opleidingsinstituten als Fundeon en toeleveranciers als ARDEX GmbH, Knauf Insulation en Milin. Én experts in bouwkunde en civiele bouwtechniek, zoals Ingenieursbureau Heino.
Vakbladen uit de bouwsector
Bovendien mag ik de diverse vakbladen uit de bouwwereld niet vergeten te noemen: Bouwen in het Oosten, Bouwen in het Noorden, Bouwen in Noord- & Oost-Nederland en Bouwen in de Gezondheidszorg (waarin ook mijn andere favoriete onderwerp de zorg naar voren komt).
Interieurbranche
Voor verschillende opdrachtgevers schrijf ik met plezier over woning- en projectinrichting. Van vakblad Mobilia – voor interieurspecialisten zoals woninginrichters en binnenhuisarchitecten – tot de brochure voor de Vakbeurs Parket & Woninginrichter.
Ik hou niet alleen van aanpakken op de Twentse bouwvakkersmanier, maar mijn opdrachtgevers krijgen er ook mijn Groningse roots bij: eerlijkheid en nuchterheid. Dat wat goed is, noemen we goed. En dat wat niet goed (of zelfs slecht) is, verbeteren we. Tot de laatste punt.
Daarnaast (her)schrijf ik brochure- en webteksten voor bedrijven in de interieursector, zoals Duo Totaal Project.
Bewondering voor mensen uit de praktijk
Met een kruiwagen stenen sjouwen, planken aangeven aan de echte vakmensen of spijkers sorteren. Dat kan ik wel. Verder ben ik op bouwgebied gewoon vreselijk onhandig. Dus is het zaak om me zeker geen stenen te laten metselen of planken te laten spijkeren. Laat dat echte handwerk nu maar aan de vakmensen over.
Zoals zíj het schrijven over hun werk weer het best kunnen overlaten aan mij. Want teksten bouwen, dat kan ik wel!
Ik ben tekstschrijver voor de bouw
Bijvoorbeeld omdat ik van aanpakken hou. En dat waarderen bouwers. Dagelijks rijden er busjes met bouwmensen vanuit Bouwprovincie Twente richting het westen van Nederland.
Dat is niet voor niets: de Twentse manier van werken wordt gewaardeerd. Het kantoor van Tekstbureau LetterLuck staat in Hengelo, midden in Twente.
Ik hou niet alleen van aanpakken op de Twentse bouwvakkersmanier, maar mijn opdrachtgevers krijgen er ook mijn Groningse roots bij: eerlijkheid en nuchterheid. Dat wat goed is, noemen we goed. En dat wat niet goed (of zelfs slecht) is, verbeteren we. Tot de laatste punt.
Bouwprojecten waar ik aan meeschreef
Ook voor makelaarsteksten
En dan vergeet ik zeker mijn eigen gecreëerde merk Makelaarsteksten niet. Juist voor (woning)makelaars is het belangrijk om zich te onderscheiden. Niet alleen op Funda, maar ook op andere manieren.
Ik help ze daar bij door bijvoorbeeld goede referentieverhalen te maken, of webteksten en teksten voor brochures.
Of een reportage in een glossy magazine.
Waarom u voor Tekstbureau LetterLuck kiest?
Senior-tekstschrijver met meer dan 30 jaar pure praktijkervaring. De journalistieke oorsprong als voorsprong.
En neem als het kan de tijd voor mijn artikelen, maar kan als het moet ook snel werken. Ook dan is zorgvuldigheid gegarandeerd.
Plus een brede algemene ontwikkeling en een grote interesse in wat anderen vinden en kunnen. Daarnaast kan ik me goed inleven en -lezen in onbekende materie.
Met verrassende vragen én verhalen.
Ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen. Waarom zou ik trouwens sowieso achter een kluitje aanrennen? Ik ben veel beter als ik zelfstandig, alleen kan werken. Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet hou van samenwerken.
En ook lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten.
én bijzonder fijn om mee te werken (dat zeggen anderen dan, hè).
Duidelijke afspraken, wel zo gemakkelijk
Wat kunt u van mij verwachten?
- Een zorgvuldig geschreven verhaal
- Duidelijke, eerlijke en open communicatie
- Een reëel tarief voor een kwaliteitsproduct
Wat verwacht ik van u?
- Een goede briefing en overleg over bijvoorbeeld huisstijl, bladformule en redactiestatuut
- Tot op zekere hoogte vrijheid in manier van werken
- Een vlotte betaling van mijn honorariumnota
Wat vakmensen uit de bouw zeggen over samenwerken met mij?
Da’s een heel verhaal, hè? We zijn bijna aan het eind, hoor. Nog even doorscrollen!
Dan is het nu aan u: gaan we samenwerken?
Gaan we samen bouwen aan uw merk? Aan uw bedrijf? Aan uw producten?
En gaan we ervoor zorgen dat die samenwerking een succes wordt? Of wilt u eerst nog iets vragen? Brand maar los!
"*" geeft vereiste velden aan