In de zorg wordt heel veel gecommuniceerd en geschreven.
Dat is ook logisch, want zorg gaat ons allemaal aan.
Tandartsen, psychologen, verpleegsters, huisartsen: ze kunnen allemaal niet zonder tekst.
Brochures, webteksten, blogs, brieven en artikelen in vakbladen: allemaal dienen ze zorgvuldig geschreven te worden.
Iedere tekst met zorg geschreven
Hetzelfde geldt voor teksten voor dienstverleners in de facilitaire sector en welzijnswerk, twee andere focuspunten van Tekstbureau LetterLuck. Wie mij vraagt om een tekst te schrijven of te herschrijven, weet dat dat met zorg zal gebeuren.
Ik ben met plezier tekstschrijver voor de zorg.
Maar: als ik een spuit zie, ren ik gillend weg (of ik val bijkans flauw als de prik uiteindelijk toch gegeven wordt) en het moet wel heel gek zijn wil ik de gang naar huis- of tandarts maken.
Zo bracht ik ooit namens een opdrachtgever een bezoek aan het Nederlands Proctologisch en Bekkenbodem Centrum.
Zoekt u de betekenis maar even op: niet meteen dagelijkse kost, en ook niet echt smakelijk, maar wél interessant om ook eens ‘binnen’ te kijken.
En om een verhaal over te schrijven.
Eigen ervaring genoeg
Toch ken ik de zorgwereld maar al te goed. Niet alleen omdat mijn vrouw er al jarenlang in rondloopt, maar vooral ook omdat ik er als vader al jaren mee te maken heb. Heeft te maken met een zoon met een niet echt passende combinatie van onder meer hoogbegaafdheid, autisme en een niet stabiele sociale ontwikkeling. Reken maar dat je dan het nodige voor je kiezen krijgt.
Die inkijkjes in het Nederlandse zorgsysteem helpen mij om me in te leven in de doelgroep van zorginstellingen en -ondernemers. Die ervaring, in combinatie met mijn natuurlijke nieuwsgierigheid (de journalistieke oorsprong als voorsprong) zorgen ervoor dat ik veel over de zorg schrijf dan met name over nieuwe ontwikkelingen in de gezondheidszorg.
Zo bracht ik ooit namens een opdrachtgever een bezoek aan het Nederlands Proctologisch en Bekkenbodem Centrum.
Zoekt u de betekenis maar even op: niet meteen dagelijkse kost, en ook niet echt smakelijk, maar wél interessant om ook eens ‘binnen’ te kijken.
En om een verhaal over te schrijven.
Ik werkte bijvoorbeeld voor vakbladen als Clean Totaal (schoonmaakbranche), Grootconsument/Gastvrije Zorg en Ziekenhuis & Instelling/Zorginstellingen (beide gericht op de zorg).
Met mijn werk voor een ander vakblad – Bouwen in de Zorg – komen twee specialismen (zorg en bouw) samen.
Ik ga ook graag voor u aan de slag. Met sterke webteksten, fijn-leesbare artikelen, informatieve nieuwsbrieven of goed geschreven brieven. Bijvoorbeeld.
Bedrijven uit de zorgsector waar ik voor werk(te) zijn onder meer: Outdoor Care, Ortho Euregio en Kinderpsychologiepraktijk Infano. Voor Duofort werkte ik mee aan verschillende teksten en ook hulporganisaties als Hulphond en Nationaal Fonds Kinderhulp schakelden mij in voor teksten.
Ik ga ook graag voor u aan de slag. Met sterke webteksten, fijn-leesbare artikelen, informatieve nieuwsbrieven of goed geschreven brieven. Bijvoorbeeld.
Zorgprojecten waar ik aan werkte
Eenvoudig communiceren over moeilijke onderwerpen
Met evenveel genoegen interview ik voor een magazine van een zorgorganisatie een cliënt die vertelt over de zorg die zij ontvangt. Ik heb bewondering voor hen die in de zorg werken, maar ook voor diegenen die de zorg – noodgedwongen – ontvangen. En ik bewonder personen en organisaties die met veel enthousiasme werken aan nieuwe toepassingen en ontwikkelingen om zorgverlenen makkelijker te maken.
Communiceren in of over de zorg is niet voor iedereen weggelegd, omdat er vrijwel altijd emoties bij komen kijken. Van patiënten en familieleden, maar ook van zorgverleners. Het is zaak om informatief en zakelijk te schrijven, maar daarbij wel alle vragen die kunnen spelen te beantwoorden. Ik heb door de jaren heen bewezen dat ik dat kan.
Bovendien versta ik de kunst om van moeilijke onderwerpen of taaie kost goed leesbare, eenvoudige en begrijpelijke teksten te maken. Ik (her)schrijf – met de juiste input en briefing – net zo gemakkelijk een blog van een specialist in (ziekenhuis)hygiëne zoals Dr. Weigert, als dat ik een brochure of webtekst van een zorgbedrijf schrijf.
Wat kan ik voor u betekenen als tekstschrijver? Eigenlijk staat mijn complete dienstenpakket tot uw beschikking, van online teksten tot copy op papier.
- Webteksten en blogberichten, uiteraard met oog voor seo, maar vooral voor de lezer
- Nieuwsberichten en artikelen voor (digitale) nieuwsbrieven en magazines
- Testimonials, whitepapers en persberichten
- Eindredactie en herschrijven van bestaande teksten
Tekstschrijver nodig? Weten wat ik voor u kan betekenen? Bel me gerust, dan maken we nader kennis.
Wat kunt u van mij verwachten?
- Een zorgvuldig geschreven verhaal
- Duidelijke en open communicatie
- Een reëel tarief voor een kwaliteitsproduct
Wat verwacht ik van u?
- Een goede briefing en overleg over bijvoorbeeld bladformule en redactiestatuut
- Tot op zekere hoogte vrijheid in manier van werken
- Een vlotte betaling van mijn honorariumnota
- Kortom: een plezierige samenwerking
Tekstschrijver nodig? Weten wat ik voor u kan betekenen? Bel me gerust, dan maken we nader kennis.
Reacties van klanten uit de zorg op mijn werk
Waarom u voor Tekstbureau LetterLuck kiest?
Senior-tekstschrijver met meer dan 30 jaar pure praktijkervaring. De journalistieke oorsprong als voorsprong.
En neem als het kan de tijd voor mijn artikelen, maar kan als het moet ook snel werken. Ook dan is zorgvuldigheid gegarandeerd.
Plus een brede algemene ontwikkeling en een grote interesse in wat anderen vinden en kunnen. Daarnaast kan ik me goed inleven en -lezen in onbekende materie.
Met verrassende vragen én verhalen.
Ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen. Waarom zou ik trouwens sowieso achter een kluitje aanrennen? Ik ben veel beter als ik zelfstandig, alleen kan werken. Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet hou van samenwerken.
En ook lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten.
én bijzonder fijn om mee te werken (dat zeggen anderen dan, hè).
Dat is best een lang verhaal, toch?
Nu ben ik wel benieuwd naar het uwe. Nog even doorscrollen en we hebben contact.
Ik hoop dat ik u heb overtuigd en dat we gaan samenwerken
Dan gaan we er samen voor zorgen dat uw bedrijf of organisatie goed voor de dag komt.
Met sterke teksten, die overtuigen, inspireren en uw verhaal vertellen. Vul hieronder uw gegevens in en ik bel of mail u terug.
"*" geeft vereiste velden aan