Testimonials, klantervaringen en referentieverhalen
– uw klant aan het woord over u
Tekstbureau voor verhalen, interviews en (eind)redactie
Referenties en klantervaringen zijn onmisbaar voor een goede, effectieve website. Immers, door uw klant te laten vertellen hoe hij of zij het ervaart om met u samen te werken (of hoe haar of zijn ervaringen met uw producten is) geeft u potentiële klanten munitie om ook voor uw diensten of producten te kiezen.
Een goede testimonial kan een twijfelende klant een positief zetje geven.
Maar wat is een goede referentie? En nog belangrijker: hoe krijgt u zo’n effectieve aanbeveling voor uw website? Veel ondernemers worstelen met die vragen. Ze weten dat ze goed werk leveren, willen dat ook graag vertellen – of eigenlijk: laten vertellen door hun klant -, maar ze komen er simpelweg niet aan toe. Of ze weten niet hoe een goed referentieverhaal op te schrijven.
Herkent u zich hierin?
U bent op zoek naar een goede, ervaren freelance tekstschrijver die zo’n klantverhaal op kan schrijven. U zoekt mij. En ik leg u hieronder graag uit waarom.
Besteed het schrijven van uw testimonial uit
Klantervaringen kunt u op een aantal verschillende manier krijgen. Het mooiste is het natuurlijk als zo’n reactie spontaan komt. En dat hoeft echt geen ellenlang verhaal te zijn, juist één kernachtige zin in een mailtje kan al wonderen doen.
Sterker nog: juist zo’n korte reactie (bijvoorbeeld een e-mail met complimenten) werkt ook ‘voor Google’ zeer goed, omdat die meestal is geschreven in de taal van uw klant. De taal waar een nieuwe klant ook op zoekt!
Kortom:
Steeds meer bedrijven zien de kracht van goede referentieverhalen
Online is er uiteraard veel meer ruimte, ruimte voor een goed referentieverhaal.
En dan kom ik als tekstschrijver om de hoek kijken. Door met uw klant in gesprek te gaan over haar of zijn ervaringen met uw diensten en/of producten (sommige mensen noemen dat een interview, ik noem het liever een gesprek) en aan de hand daarvan een mooi en inspirerend verhaal te schrijven.
Uw klant vertelt uw verhaal duizend keer beter!
U kunt immers uw (potentiële) klanten alles vertellen over uw product of uw dienst. En dat doet u waarschijnlijk ook.
Blijf dat vooral ook doen!
Maar: laat ook vooral uw klant aan het woord. Op uw website, maar bijvoorbeeld ook als onderdeel van uw offertes. Een mooie, korte quote kan daar al wonderen doen. Scoort u gegarandeerd extra punten mee!
Steeds meer bedrijven zien de kracht van goede referentieverhalen
Online is er uiteraard veel meer ruimte, ruimte voor een goed referentieverhaal.
En dan kom ik als tekstschrijver om de hoek kijken. Door met uw klant in gesprek te gaan over haar of zijn ervaringen met uw diensten en/of producten (sommige mensen noemen dat een interview, ik noem het liever een gesprek) en aan de hand daarvan een mooi en inspirerend verhaal te schrijven.
Voorbeelden? Geen enkel probleem
Verschillende bedrijven schakelen en schakelden Tekstbureau LetterLuck in voor het schrijven van testimonials.
Zo maakte ik voor Forbo Flooring een mooi artikel over de samenwerking met de NS, was ik actief voor Bureau Spoorbeeld met een stuk over station Wormerveer en schreef ik voor hygiënespecialist Dr. Weigert, ColPro en Miele referentieverhalen voor vakbladen en websites.
Voor het Friese bedrijf AquaCombi, dat de waterontharder AquaCell op de markt brengt, maak ik geregeld nieuwe testimonialartikelen. Eerlijke verhalen, waarin particuliere klanten aangeven wat de voordelen van een kalkvrij huis zijn. U heeft ze misschien wel eens in uw lokale of regionale krant zien staan!
Ook voor HCS – specialist in digitale oplossingen voor onderwijs, zorg en de zakelijke markt – uit Hengelo pak ik geregeld de telefoon of de auto om een klant te interviewen. De meeste reviews die hier staan heb ik dan ook geschreven en er komen er nog steeds nieuwe bij.
Waarom een tekstschrijver inschakelen voor het schrijven van uw reviews?
Wilt u er echt werk van maken en echte referentieverhalen publiceren op uw site? Schakel voor het schrijven ervan dan een tekstschrijver in. Sterker: schakel mij gewoon in!
Waarom u voor mij moet kiezen?
Senior-kwaliteit
Met meer dan 30 jaar pure praktijkervaring.
Journalistieke oorsprong als voorsprong
Ik weet van doorvragen en maak me nieuwe onderwerpen snel eigen.
Ik werk zorgvuldig
En neem als het kan de tijd voor mijn artikelen, maar kan als het moet ook snel werken. Ook dan is zorgvuldigheid gegarandeerd.
Een brede algemene ontwikkeling
En grote interesse in wat anderen vinden en kunnen. Daarnaast kan ik me goed inleven en -lezen in onbekende materie.
Snelle denker
Met verrassende vragen én verhalen
IJzerenheinige doorzetter
Ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen. Waarom zou ik trouwens sowieso achter een kluitje aanrennen? Ik ben veel beter als ik zelfstandig, alleen kan werken. Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet hou van samenwerken.
Heldere tarieven
Al gaat het natuurlijk om de opbrengsten. Ik heb het dan ook niet over ‘kosten’, maar over een investering.
Ik ben erkend Pluslid van beroepsvereniging Tekstnet
En ook lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten.
Wat kan ik voor u doen zodat uw testimonials u helpen scoren?
Pakketprijzen testimonials: wat betaalt u voor een referentie-interview op uw site?
Heeft u meerdere referentieteksten nodig voor uw website? Dan kunnen we een pakketprijs afspreken in de vorm van een knipkaart. De pakketten zijn er in drie varianten:
Eerst uitproberen? Eerst iets vragen?
Kan allemaal. Scroll snel naar beneden.
Aan de slag met verhalen van uw klanten?
Wilt u mij als tekstschrijver voor uw testimonials inschakelen? Of om te herschrijven, te corrigeren of een andere taak als #eindredact(z)eur? Of heeft u vragen over wat ik voor u kan betekenen? Via onderstaand formulier komt uw (aan)vraag in mijn mailbox terecht!