Webteksten Bouwbedrijf Renshof
Copy voor de nieuwe website van bouwbedrijf uit Enschede.
Bureau Mediakanjers uit Haaksbergen benaderde mij als tekstschrijver voor de bouw met de vraag of ik hun ‘slapende project’ Bouwbedrijf Renshof wakker wilde maken.
Wat bleek? Het design voor de nieuwe website van het bouwbedrijf was al een tijdje klaar (en goedgekeurd), maar zoals wel vaker het geval is: de opdrachtgever had zelf moeite om goede teksten aan te leveren.
Kennismaking en interview, vragenlijsten, conceptteksten, definitief akkoord
Na een eerste kennismaking met directeur Cor Renshof en meer mensen van zijn team ben ik aan de slag gegaan met de standaardprocedure voor webteksten: het zorgen voor een goede indeling, vragenlijsten voor de verschillende pagina’s, zoekwoordenonderzoek en daarna het schrijven van conceptteksten. Daarna hebben we samen de teksten aangescherpt, waarna een definitief akkoord snel volgde.
Daarna is het eerdere ontwerp toch nog flink aangepast, om het passend te maken bij de teksten, die ook hier weer lijdend zijn. Al met al een lang traject, maar wel met een mooi resultaat. Dat vond ook de opdrachtgever, zoals de reactie hieronder duidelijk maakt.