Tip: geef eens wat weg (maar doe het niet zoals Samsung)
Je kunt als starter geen ondernemerscursus volgen, of de volgende tip komt voorbij: geef eens wat weg. Inderdaad, voor het behoud van klanten of voor het werven van nieuwe klanten kan dat heel goed werken.
Kán.
Maar dan moet je wel zorgen dat het niet tegen je gaat werken
Zoals bij Samsung het geval is. Dat belooft vaste klanten een verrassing (goed geschreven!). Op te halen bij een Samsung Experience Store.
En daar ligt het probleem
Want de Koreaanse elektronicareus heeft in Nederland liefst 6 van die winkels staan. Voor mij als Hengeloër zou dat betekenen dat ik helemaal naar Apeldoorn moet tuffen om mijn cadeautje op te halen. Qua tijd lijkt me dat niet handig, maar milieutechnisch gezien ook niet echt. Beter gezegd: Samsung maakt je blij met een dode mus. Want vrijwel niemand stapt hiervoor in de auto. Of je moet toevallig bij zo’n Experience Store om de hoek wonen of er nog toevalliger in de buurt moeten zijn.
@Samsung_NL Dus ik moet helemaal naar Apeldoorn rijden om een cadeautje op te halen. Dat mag dan wel bijzonder zijn pic.twitter.com/P5s7nB9m9D
— Johan Koning (@johankoning) December 11, 2015
En dan krijg je ook nog eens dit:
@MauriceJoersen @johankoning Het is een kleinigheidje. ^WY
— Samsung Nederland (@Samsung_NL) December 11, 2015
En ja, ik ben nog steeds blij met #mijnnote3.
Eerlijk is eerlijk: dit is dan wel een adequate reactie van @SamsungNL.