Testimonials: uw verhaal vele malen krachtiger als een ander het vertelt

Referentieteksten of testimonials vormen een ideale manier om het vertrouwen van nieuwe klanten te winnen. Bovendien werken de woorden van uw klanten ook mee bij zoekmachine-optimalisatie (SEO).

U kunt uw potentiële klanten nog meer vertellen over uw product of dienst. En waarschijnlijk doet u dat ook. Maar nóg beter is het als uw bestaande klanten het verhaal van uw product of dienst vertellen.

Laat de woorden van uw klanten in uw voordeel werken! Laat hen uw boodschap vertellen. Ga voor de bewezen kracht van goedgeschreven testimonials!

Schakel LetterLuck in

 

Testimonials: voorbeeld in de praktijk

Voor Aquacombi schrijf ik zeer geregeld referentieverhalen over de AquaCell-waterontharder.
Eerlijke verhalen, waarin particuliere klanten aangeven wat de voordelen van een kalkvrij huis zijn.
Fijne, leesbare artikelen, die het bedrijf zowel op de website plaatst als ook in advertorials in (lokale) (dag)bladen.

Met effect, want dankzij deze ervaringsverhalen weten mensen die zich bijvoorbeeld ook ergeren aan kalkaanslag in de badkamer AquaCell feilloos te vinden. Met name ook, omdat de teksten door de gebruikte woorden van de gebruikers automatisch SEO-technisch in orde zijn!

 

Wat doet tekstschrijver Johan Koning voor u?

Enkele mogelijkheden en voorbeelden op een rijtje:

  • Testimonials schrijven: reacties van klanten (her)schrijven en taalkundig perfectioneren (uiteraard met hun toestemming)
  • Uw klanten bellen, mailen, skypen of bezoeken, voor een interview over uw product
  • Dat interview verwerken tot een leesbaar, eerlijk en transparant verhaal over uw product of dienst
  • Het weblog of de nieuwssectie op uw site bijhouden en voorzien van relevante teksten, waaronder testimonials

 

 
bellen
 
Een (kort) telefonisch interview met gerichte vragen aan uw klant is vaak voldoende als basis voor een goede testimonial
 
 

Profiteer van bewezen psychologisch voordeel!

Mensen laten zich graag overtuigen door het oordeel van andere mensen. Het is een wetenschappelijk bewezen voorbeeld van sociaal kuddegedrag. Met name op internet kunt u daar als ondernemer van profiteren.

Als u bijvoorbeeld op Bol.com een boek bestelt, kijkt u dan ook naar de reacties van andere lezers op dat boek? En laat u zich daardoor beïnvloeden. Wat als u een bepaald boek op het oog hebt, en de reacties van andere lezers zijn over het algemeen negatief. Koopt u het boek dan alsnog? Grote kans van niet!

Online actief? Dan zeker met testimonials aan de slag!

Dus waarom zou u dit principe niet bij uw product of dienst gebruiken. Vrijwel iedere ondernemer die online actief is, kan hier voordeel mee halen. Zaak is om het goed aan te pakken. Bijvoorbeeld in het vorm van een goed geschreven blog.
En dat vinden zoekmachines als Google weer erg interessant, omdat het steeds zorgt voor verse content op een site.

Waarom zou u uw testimonials door een (externe) redacteur laten (her)schrijven?

 

  • Het verhaal van uw klant of relatie komt gegarandeerd goed uit de verf
  • U weet zeker dat de testimonial boeiend is om te lezen
  • De testimonial is SEO-technisch in orde. Google vindt verse, relevante content belangrijk
  • U kunt de redacteur inschakelen op momenten dat het u uitkomt, bijvoorbeeld in abonnementsvorm

Waarom kiezen voor Johan Koning van LetterLuck | tekst voor u?

 

  • U werkt samen met een redacteur, die veel ervaring heeft met het schrijven van testimonials
  • U werkt samen met een copywriter, die zeer regelmatig blogs publiceert in bijvoorbeeld WordPress
  • U werkt samen met een freelance journalist, die uw klanten de juiste vragen stelt voor een goed verhaal
  • U werkt samen met een tekstschrijver, die van ieder referentieverhaal een unieke tekst maakt

Het gaat niet om de kosten, maar om de opbrengsten. Voor u!

Ik help u graag met het schrijven van goede referentieverhalen van uw klanten. Neem contact met me op, dan kunnen we de mogelijkheden bespreken.

Want er ís veel mogelijk, bijvoorbeeld ook een abonnementsvorm. Investeer in goede testimonials. Zeker weten dat het u meer omzet oplevert!

Wilt u weten hoe ik over tarieven denk? Hier leg ik het uit.

Schakel LetterLuck in!

Naast Aquacombi, schreef ik ook testimonials voor bijvoorbeeld Dr. Weigert (schoonmaakbranche, gezondheidszorg), Forbo Flooring (vloerensector, treinvloeren), Miele (was- en droogautomaten gezondheidszorg) en Bureau Spoorbeeld (station-renovatie).

Testimonials versterken de kracht van uw verhaal

Interessant? Leuk? Laat het weten!