Koppie-krau (158) – Onpersoonlijke felicitaties
Gisteren was ik jarig. Ik kreeg veel felicitaties (waarvoor dank). Persoonlijk, maar ook via verschillende social media-kanalen, sms en WhatsApp. En hoewel ik lang niet iedereen die me een berichtje stuurde persoonlijk ken (of al jaren niet gezien heb), heeft iedereen er wel moeite voor gedaan om een eigen berichtje te componeren.
KPN deed ook een dappere poging om me te feliciteren. Goed geprobeerd (want het enige bedrijf dat überhaupt een poging deed), maar in mijn ogen toch mislukt.
‘Onze klant’ is jarig. Hoe onpersoonlijk kun je het maken? En dat terwijl ze wel weten wie hun klant is, want mijn (achter)naam staat onder het mailtje.
Dan kun je die naam toch ook even in het eerste gedeelte van het mailtje fietsen? Klant is Koning, immers!
Leuk bedacht, slechte uitvoering.
Misschien heeft KPN nog maar een klant?
Die is dan mooi wel Koning!
Gemiste kans inderdaad.
Bol.com kan er ook wat van. Stuurt een mail met ‘De heer Koning’, maar in de link waar je op ‘moet’ klikken zit een filmpje met ‘Beste Johan’. ;-)