Koppie-koppie-copy (210) – Uitgeslapen slogan van beddenfabrikant Viking
Zoals u weet, ben ik één van de juryleden van Slechte Slogans. Dus ben ik extra gespitst op slogans, die (vaak en hopelijk) korte kreten waarmee bedrijven zich proberen te onderscheiden.
Ik legde al eens uit wat voor mij goede slogans zijn. Nou, uw tekstschrijver heeft er weer eentje gevonden: een uitgeslapen stukje micro-copy van de Zweedse beddenfabrikant Viking (en dan laten we die spatiefout in dit geval maar even voor wat-ie is…).
Inderdaad, ik heb het over de kreet ‘Een Viking-bed kies je met je ogen dicht’.
PS: hier een interview met de initiatiefneemsters van Slechte Slogans, die tevens het boek Ik verf tot ik sterf schreven, in het radioprogramma De Taalstaat.
1 Reactie op Koppie-koppie-copy (210) – Uitgeslapen slogan van beddenfabrikant Viking
pingbacks / trackbacks on Koppie-koppie-copy (210) – Uitgeslapen slogan van beddenfabrikant Viking
[…] Laat ik maar direct duidelijk zijn: #Hliversum is écht niet de beste campagne voor een stad, dorp of streek die ik ken. Zoals in een eerder blog over slogans al aangegeven: dat is de kreet die Winschoten tijdenlang hanteerde: ‘Roos in de regio’. Een ander voorbeeld van een goede slogan is die van beddenfabrikant Viking. […]