Zakelijke brieven (her)schrijven
– De juiste toon consequent doorgevoerd
Ondernemers stoeien regelmatig met de brieven die ze aan hun klanten sturen. Wat is de juiste toon? Welk woord gebruik ik wel, en welk ander woord kan ik beter achterwege laten? Hoe weet ik zeker dat ik mijn doel bereik? Die klant behoud? Of juist verover? Of hem motiveer om op tijd te betalen? Een goede tekstschrijver kan dan uitkomst bieden.

Bedrijven waar ik onder meer zakelijke brieven voor verzorgde.
Door mij als tekstschrijver in te huren voor uw zakelijke brieven zorgt u ervoor dat die brieven (commerciële brieven, zakelijke brieven, (commerciële of zakelijke) e-mails) de juiste toon, stijl en woorden bevatten.
Maar het inhuren van een tekstschrijver heeft nog een ander voordeel: u hoeft zelf niet te stoeien met de teksten. Hoewel u natuurlijk altijd het laatste woord heeft. U verstuurt de brief immers altijd zelf.
Dialoog met de lezer
Een brief is een dialoog met de lezer, waarin de schrijver probeert om de lezer te overtuigen. Bijvoorbeeld om een aankoop te doen, of een betaling. Of om de lezer te informeren over nieuwe producten, diensten of een vernieuwde werkwijze.
Voor mijn opdrachtgevers schrijf ik met grote regelmaat nieuwe brieven. Daarnaast hanteer ik voor hen de rode pen, om bestaande (standaard)brieven te herschrijven. Niet alleen haal ik eventuele taalfouten uit de tekst, ik zorg er ook voor dat de tekst eenduidig is met andere uitingen.
Of juist niet, want verrassing wil ook heel goed helpen om de aandacht te krijgen. Maar daarover vertel ik u graag in een persoonlijk onderhoud.
>> naar het overzicht van alle diensten
Meteen een offerte aanvragen?
Vul hieronder uw gegevens in en ik neem contact met u op.
Sociaal