Uw woorden, mijn zinnen:
een compleet helder verhaal

LetterLuck | tekst voor u. Niet voor niets is dat de naam van mijn bedrijf. Ik schrijf het verhaal dat anderen mij vertellen. Het verhaal dat u mij vertelt, bijvoorbeeld. Over uw bedrijf of organisatie, uw product of dienst. Over u als persoon, als ondernemer of werknemer.

 
LEES OOK: Uitgebreide uitleg over de tarieven van de tekstschrijver

Levert schrijven u stress op?

Kost het schrijven van uw verhaal u veel tijd en moeite?

Direct hulp van LetterLuck
(Ik sleutel met plezier aan uw teksten)

 

Iedere tekst is uw verhaal

Als freelance journalist en zelfstandig tekstschrijver & copywriter houd ik me dagelijks bezig met het vertellen van verhalen.

In alles zit een verhaal. Want of het nu gaat om een artikel in een vakblad of krant, de tekst voor een brief, mailing of een (digitale) nieuwsbrief of de copy voor een corporate website: het zijn allemaal verhalen.

Ik schrijf die verhalen graag. Voor u.

Zullen we samen úw verhaal vertellen?

Wat doet tekstschrijver Johan Koning voor u?

Enkele mogelijkheden op een rijtje:

  • Compleet nieuwe teksten maken voor web én print (ideaal voor startende ondernemers!)
  • Samen met mijn netwerk (fotografen, vormgevers, webspecialisten) al uw communicatie-uitingen aanpakken
  • Uw bestaande teksten herschrijven. Uw verhaal, maar dan beter verwoord
  • Nieuwe mogelijkheden verkennen en ontwikkelen. Denk aan een digitale nieuwsbrief of een magazine.

>> Een overzicht van diensten vindt u hier

 

Voorbereiding op verhalen: op pad voor interviews. Hier bij de bouw van de nieuwe dierentuin in Emmen.

Voorbereiding voor een verhaal: op pad voor een interview. Hier krijg ik uitleg voor een verhaal over Singraven.
Altijd op zoek naar een verhaal.

Met laarzen aan in de klei, of met nette schoenen in het statige Singraven.
 

U wilt uw verhaal vertellen?

U heeft een prachtig nieuw product. En uiteraard werkt u bij een geweldig bedrijf.
Maar weet de rest van de wereld dat ook?

Ondernemers zijn er vaak een kei in om hun verhaal te vertellen. Face-to-face aan klanten bijvoorbeeld. Omdat ze precies weten wat ze willen vertellen. En begrijpt de gesprekspartner het verhaal niet helemaal of heeft hij of zij een vraag? Geen enkel probleem: in een gesprek is het mogelijk op live te schakelen.

Een tekst op scherm of in print moet meteen duidelijk zijn

Er is namelijk geen ruimte voor misverstanden. Geen tijd voor vragen. Die vragen moet u in de tekst beantwoorden.
Dat hoort bij uw verhaal. Een verhaal dat duidelijk moet zijn. Of het nu gaat om een blogpost of in een zakelijke brief aan uw (potentiële) klanten, uw website of een brochure.

Weinig ondernemers verstaan de kunst van het schrijven van een goede (zakelijke) tekst. Anders waren ze wel tekstschrijver geworden, want een mooier beroep bestaat niet.

Ongetwijfeld bent u ook op zoek naar een tekstprofessional die uw verhaal goed op papier kan zetten en/of van het scherm laat spatten. Omdat u niet tevreden bent over de huidige teksten op uw website, in uw brochure of op uw social media-kanalen. Of omdat u (bijvoorbeeld omdat u startende ondernemer bent) nieuwe teksten nodig hebt. Teksten die uw verhaal overbrengen en in één keer duidelijk maken. Anders was u immers niet op deze pagina terechtgekomen.

Wel: ik help u graag!

Ik kom graag bij u langs. En dan maakt het niet uit of u nu woont in een prachtig historisch pand als Huize Singraven of bezig bent met de bouw van een nieuwe dierentuin, zoals op de foto’s hiernaast.

Hoe gaat Johan Koning te werk?

Voordat ik met het schrijven van uw verhaal aan de slag kan, moet ik dat verhaal natuurlijk wel eerst kennen. Daarom heb ik alle informatie nodig die maar voorhanden is.

Hierbij geldt: beter teveel input dan te weinig. Als tekstschrijver met een journalistieke achtergrond kan ik namelijk uitstekend hoofdzaken scheiden van minder relevante informatie. Maar misschien is juist datgene dat u als futiliteit beschouwt, een element dat de uiteindelijke tekst nét dat beetje extra geeft. Ieder detail kan van belang zijn.

Hoe kom ik aan de juiste informatie?

  • Bestaand foldermateriaal
  • Bestaande informatie op website(s)
  • Interviews (telefonisch of face-to-face) met interne of externe deskundigen
  • Briefing of vergadering
  • Zo nodig aanvullende vragen per mail of telefoon

Voor alles geldt: ú bent de expert. U weet het verhaal achter uw bedrijf, product of dienst. Ik wil graag dat u mij dat zo uitgebreid mogelijk vertelt, laat zien en uitlegt. Ik zal daarbij vragen stellen. Vragen die voor uzelf misschien de bekende weg bewandelen. Maar het gaat immers niet om u, maar om aan de lezer te vertellen wat ze over uw dienst, product, bedrijf of organisatie moeten weten.

Met uw informatie op zak, is het aan mij om de informatie in een pakkend, informatief en doeltreffend verhaal samen te vatten. Ik durf te stellen dat u mij die taak kunt toevertrouwen. In de bijna 15 jaar dat ik als zelfstandig tekstprofessional actief ben, heb ik dat aan talloze opdrachtgevers bewezen.

Laten we snel aan de slag gaan!

Reacties op mijn verhalen van klanten

Veelzijdig & vlotte pen

Johan is een veelzijdig en creatief schrijver met een vlotte pen. Hij beheerst verschillende schrijfstijlen, die hij perfect afstemt op de aangegeven doelgroep. Dit inlevend vermogen wendt hij ook aan om te helpen zoeken naar relevante, bruikbare content.

Lekker leesbaar & juiste toon

Schrijfstijl: helder, to the point, lekker leesbaar, weet altijd de juiste toon te vinden. Daarbij is Johan een vlotte en vrolijke persoonlijkheid, prettig om mee te werken.
 

Het gewone bijzonder leesbaar

Het enthousiasme en de deskundigheid is iets wat wij in hem bewonderen.
Johan weet waarvoor en voor wie hij schrijft en juist daardoor is het gewone zo bijzonder goed leesbaar!

Van Gogh & Appel

Wat me altijd aanspreekt in de teksten die Johan schrijft, is dat hij altijd de juiste ‘tone of voice’ weet te raken. Op subtiele wijze slaagt hij er in de persoonlijkheid van een geïnterviewde te kenschetsen zonder dat het er te dik bovenop ligt. De penseelstreek van Van Gogh in plaats van het dik aanzetten door Karel Appel.

Veel reacties

Op mijn website krijg ik veel reacties, zowel op de site zelf alsook tekstueel :-)
Heb af en toe wel eens ideetjes over folders/flyers oid en dan moet ik ook gelijk even aan jou denken (tekst speelt natuurlijk ook een rol).

Goede teksten betalen zich altijd uit!

Wat kost het om mijn verhaal te vertellen? Oftewel: wat kost een tekstschrijver?
Een zeer logische vraag van u! Maar ook een vraag waarop ik geen antwoord durf te geven.

Een goed verhaal, een goede tekst, is niet zomaar geschreven. Ook niet door een professional. Schrijven is schrappen is een bekende gevleugelde uitdrukking. Schrijven is schaven en schrappen. Regelmatig springen de woorden en zinnen letterlijk uit het toetsenbord, maar soms is het een strijd om de juiste woorden te vinden en die ook nog ‘lekker’ op papier of scherm te krijgen. Geen enkel probleem: in beide gevallen voel ik me prima op mijn plaats.

Over uur-, woord- en paginatarieven

Alleen kan ik u als mijn (eventuele) opdrachtgever niet opzadelen met mijn woordworstelingen, of juist met mijn vloeiende toetsenbordbewegingen. Met andere woorden: een prijs voor een bepaalde opdracht hanteren op basis van een uurtarief is eigenlijk ondoenlijk. Dat geldt evenzeer voor een tarief per woord of (in mindere mate) per pagina. Zou ik een woordtarief hanteren, dan wist ik het wel. Lekker doortikken en niet kijken naar de effectiviteit van de tekst.

Maar een goede tekstschrijver weet wat hij moet schrijven – en vooral ook wat hij niet moet schrijven. Elk woord in een verhaal moet waarde hebben. Over elk woord in een tekst denkt een tekstprofessional na, iedere zin staat daar niet voor niets.

Apennootjeprincipe

De pagina waarop ik vertel over mijn tarieven is één van de meest bezochte pagina’s op deze site. Ik vertel erop wat ik onder het apennootjeprincipe versta.

Met mijn opdrachtgevers maak ik duidelijke afspraken. Ik hanteer eerlijke projectprijzen. Aan het feit dat klanten als vakblad Ons Huis, de Kijk-bladen, AquaCell, Ardex GmbH en Dr. Weigert regelmatig bij mij aankloppen met nieuwe tekstopdrachten, leid ik af dat mijn tarieven marktconform, eerlijk en duidelijk zijn.

Ik nodig u van harte uit om kennis te maken met de kwaliteiten van LetterLuck | tekst voor u. Uiteraard zullen we het tijdens zo’n kennismaking ook hebben over tarieven. Maar ik praat liever over letters dan over cijfers. We spreken een gangbare prijs af en daar houden we ons aan. En daarna gaan we het heel snel hebben over wat echt belangrijk is. Uw teksten, om maar eens wat te noemen!

Klik daarom hieronder op ‘Schakel LetterLuck in’ en we maken snel een afspraak!

Schakel LetterLuck in!

Interessant? Leuk? Laat het weten!